Week twee en drie.

16 maart 2018 - Singaraja, Indonesië

Het besef dat ik voor langere tijd weg ga blijven kwam hard binnen de afgelopen weken. Dit werd alleen nog maar erger omdat ik een paar dagen echt niet lekker ben geweest en daarom tussen de middag dutjes moest doen om de dag door te komen. Niet echt de eerste paar weken waar ik op had gehoopt, maar aan alles komt en eind en zo ook aan het niet lekker voelen. Gelukkig werd ik vanochtend wakker na een goede nacht en met een stuk minder hoofdpijn, dus we gaan de goede kant op!

Jullie lezen natuurlijk niet deze blog om dit gewauwel aan te horen dus ik begin snel met het doornemen van de leuke dingen die ik de afgelopen twee weken heb gedaan. In tegenstelling tot de eerste week stond de tweede week vooral in het teken van het bezoeken van de projecten en minder in het teken van het zien van leuke/bijzondere bezienswaardigheden. En nu moet ik ook heel eerlijk toegeven dat mijn geheugen na mijn vertrek uit Nederland een soort van uit is geschakeld dus ik kan ook soms heel moeilijk terughalen wat er allemaal precies is gebeurd in welke week.

We hebben alle projecten gezien en uiteindelijk heb ik gekozen om te wisselen van project. Ik zou in eerste instantie aan een project gaan werken dat zich voornamelijk afspeelt op een middelbare school, maar door een onderbuikgevoel heb ik daarvan afgezien en besloten om aan het hiv/aids project te gaan werken. Een project waar ik heel blij van word om daar mijn steentje aan bij te dragen aangezien ik erg geïnteresseerd ben in het onderwerp en mede door mijn opleiding de nodige verdieping in het onderwerp heb gezocht. Nu komt deze kennis hopelijk goed van pas. Even iets heel anders, maar daar ben ik aan toe (volgens mij was dat al wel duidelijk aangezien in vertrok voor vier maanden naar Bali, maar toch ik denk ik zeg het nog even).

En nu komen even de mooie plekjes waar wij naar toe zijn geweest en de bijzondere situaties die ik heb meegemaakt, want ik denk dat jullie dat veel liever lezen dan het verhaaltje hierboven, haha.

-   We zijn naar de warmwaterbronnen gegaan. Dit zijn bronnen waarin warm water met daarin zwavel zorgt voor een bijzonder tafereel, met daarbij ook een zeer bijzondere geur. Het is een van de toeristische attracties in het noorden van Bali en dat was duidelijk. Het was leuk om een keer te zien en mee te maken, maar verder niet heel bijzonder.

-   De eerste overstroming is een feit. Het is hier nu nog het regenseizoen, maar dan wel op zijn einde. Dit hebben wij in de tweede week even mogen ervaren. Wij waren rustig aan het eten toen wij naar buiten werden geroepen om een bijzonder tafereel te zien, namelijk dat een deel van de straten blank stonden. Dit was niet een klein laagje water, nee dit ging wel even verder dan dat. Ik gok dat het water tot ongeveer mijn kuiten stond. Toch wel bijzonder om een keer mee te maken.

-   We hebben onze eerste echte vrij weekenddag mogen ervaren. Oh en wat was dat fijn! We zijn heerlijk naar een strandtent in Lovina gereden en hebben daar genoten van de zee, zon en strand. Oké en een heeeeeeel erg mooi uitzicht! Een nadeel van de zon hier, hij is echt serieus sterk. Dit resulteerde in een soort kreeftsituatie op mijn gezicht, hals en borst. Maar ach, dat hoort er ook bij als je wilt wonen op een eiland als Bali.

Verder heb ik genoeg dingen meegemaakt, maar laten we het erop houden dat dit verhaal al lang genoeg is. Lieve vrienden en familie ik hoop dat jullie het opnieuw leuk vonden om te lezen.

Heel veel liefs van Rosalie!

1. Bert:
    16 maart 2018
    Hé Rosalie. Wat een mooi verhaal weer en wat goed om van project te wisselen omdat je gevoel dat ingeeft.
    Succes met alles wat gaat komen en geniet van deze onvergetelijke tijd.
    Groetjes, Bert
  2. Astrid Smit:
    16 maart 2018
    Hoi Rosalie, ontzettend leuk om jullie ervaringen te lezen ! De mindere start maar snel achter je laten en nu gaan voor je doel en heel veel genieten ! Dikke knuf en groet, Astrid