De eerste week op het prachtige eiland Bali.

5 maart 2018 - Singaraja, Indonesië

Daar sta je dan, op Schiphol, met heel wat spullen in een veel te grote koffer. Een dag waar ik een hele tijd naar uit heb gekeken, omdat het betekende dat ik een droom kon laten uitkomen. Wonen in een ander land en dan vooral Bali is een droom die uitkomt.

De vrijdag voordat ik vertrok heb ik afscheid genomen van alle lieve vrienden en familie die om mij heen stonden. Een avond die ik nooit meer vergeet. Maar dan was daar toch de dag van vertrek, zondag 25 februari 2018. Papa en mama mee, Desiree en Jesse en natuurlijk mijn grote liefde Rene. Het afscheid nemen viel alles mee, maar er zijn zeker wat traantjes gelaten. Niet heel gek als het ineens binnenkomt dat je vertrekt voor vier maanden naar het buitenland.

De reis verliep soepel en eigenlijk is het mij alles meegevallen. Eenmaal aangekomen in het 'witte huis' ben ik snel mijn bedje ingekropen om mijn welverdiende nachtrust in ontvangst te nemen. De volgende dag stond vooral in het teken van wennen aan die heerlijke (maar echt heeeeele warme) hitte. Ook hebben wij meteen de scooters opgehaald, want ja dat is het nummer 1 vervoersmiddel hier op het eiland.

We hebben veel gedaan deze week en de belangrijkste en mooiste hoogtepunten beschrijf ik hieronder:

- Wij hebben een prachtige wandeling gemaakt over de rijstvelden van Bali die drie uur duurde. Dwars door de rijstvelden en de jungle zorgde voor adembenemende uitzichten en geluksmomentjes. Een tocht om nooit meer te vergeten.

- Snorkelen in de zee bij Lovina. Wij wonen zelf in de stad Singaraja en deze stad ligt op ongeveer 15-20 minuten met de scooter van Lovina. Hier zijn wij op de boot gestapt om te snorkelen in de zee. Wat een ervaring. Prachtige vissen gezien en een hele mooie fel blauwe zeester. En een leuke bijkomstigheid een prachtig uitzicht op het eiland.

- Zwemmen in een koud water bron. Vlak bij de locatie van mijn project bevindt zich een bron met daarin koud water. Een welkome verfrissing als je met lange kleding en dichte schoenen in deze warmte loopt.

- Een bezoek aan de GitGit watervallen. Wat een natuur schoonheid. Echt mega gaaf en mooi om te zien.

Zoals jullie lezen hebben wij al veel gezien en gedaan deze week en dit is nog niet eens alles! Ik hoop dat deze eerste blog voor jullie leuk was om te lezen. Ik vind het hier fantastisch en ik denk dat ik het hier wel vier maanden vol ga houden (ik zou wel moeten om mijn minor te halen, haha).

Lieve familie en vrienden een hele dikke knuffel en kus vanuit het prachtige Bali.

Liefs,

6 maart 2018
    Wat een leven! Heerlijk meid! Geniet💋
  3. Bert:
    8 maart 2018
    Wat heb je al een gave dingen meegemaakt en je bent er pas net. Succes!!
  4. Jolanda:
    8 maart 2018
    Hey Roos, zo fijn om te lezen dat je het zo erg naar je zin hebt❤ heel veel plezier en succes heel veel kusjess xx
  5. Carla:
    8 maart 2018
    Wat cool Rosali , mooi om je verslag te lezen. Dat is genieten in een mooi land . X
  6. Melissa:
    8 maart 2018
    Wat super om te lezen dat je het zo leuk hebt daar! Heel veel plezier roos en geniet er lekker van 😘
  7. Angeliek:
    8 maart 2018
    Wat leuk dat je ons laat meegenieten van jouw mooie avontuur! Blijf dat vooral doen, ik vind het erg leuk om te lezen. Geniet van alles wat nog komen gaat! 😗
  8. Mienke:
    8 maart 2018
    Heb het nog fijn ik mis he!😄😝😜
  9. Dorina:
    8 maart 2018
    Dat ziet er gaaf uit zeg, wat een belevenis. Fijn dat je je plekje al een beetje gevonden hebt. Ook leuk dat wij hier een beetje mee kunnen genieten van je avontuur. Dikke kus Dorina 😘
  10. Korrie messemaker:
    Leuk zeg zo,n reisblog

Een hele belevenis, en wat een leuke foto,s
    Heel veel plezier daar,
    Groetjes Tante Korrie
  11. Willy:
    11 maart 2018
    Wat leuk dat je een reisblog maakt. Geniet maar van Bali.
    Lieve groet Willy